Myslíte si, že už po 50tke končí „všechnopárty“? Práve v tomto veku mnohí prežívajú fyziologické či psychické zmeny v životnom štýle. Prevahu majú hlavne tie pozitívne ako životné skúsenosti, viac času na seba a svoje záľuby a taktiež strata zbytočných zábran v objavovaní sveta. Aby však človek mohol toto všetko prežiť v zdraví musí sa o seba náležito starať. Preto vám ponúkame niekoľko zdravých typov.

Dávajte pozor na svoj tanier

Nie na kleptomanov. Ide o to, že postupom času starne aj náš metabolizmus a tým pádom sa spáli len minimum kalórií. Treba teda zabudnúť na bezodné nádoby so sladkosťami a koncentrovať sa na príjem ovocia a zeleniny. Taktiež zvýšte príjem nízkotučného mlieka, B12 a D vitamínu na spevnenie kostí. Výsledok na seba nenechá dlho čakať.

 

Zdravé tuky

Nasýteným tukom adiós. Ničia tepny, zdravie srdca, poškodzujú pamäť a koncentráciu.Ak sa teda chcete vyhnúť takýmto problémom je najlepšie vyhýbať sa červenému mäsu, maslu a podobným potravinám. Kde teda nájsť zdravé tuky? Aby sme udržali svoje srdce a mozog v top stave je treba zlé tuky nahradiť tukmi z ryby, ľanových semienok a orechov.

 

Kámoš chlpáč

Zázraky nemusia súvisieť len s vašim obsahom taniera, ale aj s vašim okolím. Psíčkari majú nižší cholesterol, zdravšie srdce a vykazujú lepšiu životnú kondíciu. Ak toto všetko chcete mať je super zaobstarať si psíka. Veľkým plus je, že prechádzky s ním vás udržia fit a rovnako vám každý deň vyčarí úsmev na tvári.

 

Zmeňte svoj život-spevnite kĺby

Mnohí sa boja, že pohyb im zničí kĺby alebo pripisujú nedostatok pohybu bolesťou práve tejto časti tela. Nemáte sa čoho báť – na základe štúdií je dokázané, že pohyb pomáha rastu svalov a tým pádom aj spevneniu kĺbového ústrojenstva. Ľuďom s bolesťou kĺbov pohyb pomáha zmierniť bolesť a ako aktivity sa odporúčajú plávanie, chôdza či bicyklovanie.

 

Jógou svetom

Jóga a jej blahodárne účinky nemajú obdoby. Zúčastniť by ste sa jej mali ak vás trápia tuhé kĺby, nadváha a boľavé svaly. Hlavnou charakteristikou tohto typu cvičenia je hlavne uvoľnenie po psychickej aj fyzickej stránke. Zapísať sa môžte v rôznych fitness alebo špecializovaných štúdiach na začiatočnícke kurzy alebo na kurzy pre pokročilých.

 

Zamestnajte mozog

Nechcete len vyzerať mlado, ale sa tak aj cítiť? Čítajte čokoľvek a kdekoľvek. Nielenže táto činnosť pomáha zachovať váš mozog duchom mladý, ale rovnako tak má antistresové účinky. Pokiaľ sa do čítania moc nehrniete kúpte si puzzle, cestujte, spoznávajte nové miesta a učte sa nový jazyk. Váš mozog potrebuje nové podnety aby mohol ostať fit.

Nebojte sa pomoci

Mať 50 to nie je žiadna tragédia. Niektoré veci sa však časom stávajú tažšími. Potrebujete pomôcť v záhrade či s upratovaním? Nebojte sa o ňu požiadať ochotného suseda či známeho. Ak poblízku nikoho takého nemáte existujú rôzne spoločnosti ako InfoCare, ktoré vám podajú pomocnú ruku.Je jasné, že mýty o živote po 50 niesú výmysel. Sú to práveže najlepšie roky vášho života, preto nezabúdajte na starostlivosť o vaše telo a myseľ.

Originálny článok